Hemmafruarnas hemmafru!

Hääjje!

Igår förmiddag va det kaffe som stod som första punkt på dagplaneringen hemma hos M & J! Sen lite fixande och dolande för att sedan återvända till Spångbergsvägen där det skulle mysas ordentligt haha! Eftersom våra gubbar jobbade eftermiddag så passade jag och Jessie på att ha lite egen tid framför tvn och Idol.
De som varit hemma hos Magnus och Jessica har kanske lagt märke till att dom har typ jordens kallaste hus ibland.. så jag hade därför pälsat på mej med både raggsockor och kofta, men det hjälpte inte länge, plötsligt hördes en smäll och som om en blixt slog ner så kom vi på den superduper bra iden att hämta stefans whiskey som stått så länge i bokhyllan och göra oss ett par irish coffey! ;) mm det gjorde susen.. så där satt vi i soffan hopkurade under en filt med raggsockor kalla näsor och sluprade ur en varm kopp! Efter idol va det tjejfilm på tvn, inte lika bra som sist måste ja säga.. pratade typ bort hälften och det säger ju en hel del om en film!

Jag har kommit fram till att mitt nya yrke har gått och blivit hemmafru! Det är inget jag har någon speciell utbildning för, inte något jag valt direkt och lönen är kass men det har gått och blivit mitt nya tidsfördriv på "fritiden".. häromdagen storstädade jag Stefans kök och ska ta mej an resten av lägenheten senare idag har jag tänkt! Idag har jag tagit itu med tvätten, som inte va den lilla högen och nu snart så bär det av mot domus för att köpa ingredienser till en äppelpaj jag hade tänkt att jag skulle ta och baka! puuhh sen ska jag försöka hinna med att se idol också ! det är mycket nu !


Nej måste dra mej om jag ska hinna allt detta innan S kommer hem ikväll!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0