Ho Hooo det ekar!

Hallååååååå? Hallååååååå? HALLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLÅÅÅÅÅÅÅ??? Vart tusan håller du hus? Du borde vart här nu. Snön och allt har ju kommit men vart är du? Jag saknar dej! Kom hit nu! Men snälla då!
Min Julstämning har gått och gömt sej!

Konstigt, Jag som bara måste ha vita jular. Nu är det vitt som bomull på alla taken. Men vart är min julstämning? Jag känner nada. FAN! Julstämning är ju bland det mysigaste som finns. Hoppas den hinner komma!

Massa att fixa med idag, vilket är ganska töntigt. Varför måste alla fixa så mycket innan jul. och stressa arslena av sej? Är dom rädda för att jultomten ska glömma bort dem om de inte städat varenda vrå, eller slagit in varenda julklapp dagen innan eller ja ni fattar vinken. Jag ÄLSKAR jul men jag tycker att folk kan varva ner lite. Ta det lugnt va. Själv har jag enbart julstädat köket, eller julstädat och julstädat jag städade för att det var i desperat behov av lite rengöringsmedel. Sen har jag inte gjort mer av julstöket som man kallar det. Kan ju bero på att jag vart sjuk men ändå. Jag ska iaf försöka leva upp en gnutta till svenskarnas traditioner och iaf dammsuga golvet :) jag och steffe skulle ha bakat lussekatter och pepparkakor och byggt pepparkakshus men det har inte hunnits med så det märks om det blir några här i år, kanske hinner med ett litet bak ikväll efter att vi huggt våran julgran, vilket kan ta sin lilla tid. Känner mej fortfarande sjuk så kommer nog inte ens orka hälften av det här men jag gör så gott jag kan. Kanske kan ta mej ork till att iaf tända adventsljusstaken som stått orörd på köksbordet hela december? Vi är ekonomiska, ljus är dyrt! haha..men men orkar jag inget så får jag väl se det från den ljusa sidan, vi får ju iaf julgran! För det SKA jag ha!

Så idag då alltså:

  • Städa
  • Göra stan (systemet, handla mat, julaftonsklänning?) puuh..
  • Hugga julgran
  • Klä julgran
  • Laga och äta någon form av mat
  • Baka om det hinns
  • Tända ljus och bar mysa


Punkt Slut!

Ps. Jag har blivit väldigt sugen på att plocka fram längdskidorna i förrådet ett tag. Hur långa ska såna va? Någon som vet det?

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Jaaa, ta fram dom så kan vi åka tillsammans :D Det blir skoj!

2009-12-23 @ 15:36:08
URL: http://cornelial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0