Påsk.

Jag har tänkt på det här med påsk, och jul och alla andra sådana dära högtider egentligen. Vem kom på det här med påskägg, påskmust, julmust, julgranar osv. Vad har en rödklädd skäggig gubbe med Jesus att göra liksom?? För det är ju därför vi firar allt sånt här. Är inte direkt insatt i allt som har med bilbeln att göra men en sak jag kan känna mej säker på är ju att det troligtvis inte hoppade runt en hare och delade ut ägg vid korsfästelsen osv. Men skit samma, jag uppskattar iaf den här personen med livlig, eller möjligtvis sjuk fantasi. För vad vore jul utan jultomte och påsk utan påskägg? Ja ni fattar vad jag menar..

Appropå påskägg så tycker jag sånt är jättekul och jag kommer nog aldrig växa ifrån sånna grejer. Jag älskar att ge bort små grejer och överraskningar. Överraskningar är nog bland det bästa som finns. Det är förstås väldigt kul när någon överraskar mej också men jag tycker nästan det är roligare att få pyssla och smyga lite och sedan se hur andra reagerar på något dom inte förväntat sej. Jag är en pysslig människa.

Det är ju förresten påsk snart. och jag jobbar en av dagarna. Trodde jag jobbade hela påskhäljen först men hade kollat fel. Sen tror jag att jag är ledig 1:a maj också. :) Gud så bra :) Förra årets majbrasa var mysig tycker jag förresten. Var hos Caroline med brudarna och grillade och solade. Så himla skänt med vår när solen kommer fram! Åå så underbart. Nu ska jag gå och äta lite lunch och drömma mej bort om våren och solen och sedan skaj ag ringa syrran och kolla om hon ska med ner på stan sen och köpa present åt mamma. Hon fyller nämligen 50 den 4:e april :)

Puss Hej.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0