Hej SvampskoG!

Eller så va det väl inte direkt!

Dagen börja bra..Inte..Eller natten ska jag väl kanske säga..
Igår eller snarare inatt cirkus kanske 01.30 eller något sådant råkade jag ha sönder ett glas. smart. plockade ihop de största bitarna. letade förbryllat runt efter en sopkvast men eftersom han jag just nu är inneboende hos inte tycks äga någon så beslutade jag till slut att jag skulle dammsuga upp resten morgonen därpå eftersom dammsugning mitt i natten verkade vansinnigt..

Hade svårt att sova som vanligt nu för tiden, vet inte va det har blitt med mej, sover typ ingenting på nätterna.. Jag skulle nog passa som vampyr tror jag, är det inte de som ofta är vaken på nätterna? Lyckades till sist somna men vaknade igen typ halv 6, kände att jag satte något i halsen, vad tusan det kan ha vart har jag svårt att förstå eftersom alla tänderna sitter där dom ska sitta, men så var i alla fall läget. Gick upp för att dricka lite vatten. Somna om. Vaknade igen ca 07.30. Låg kvar i möjligtvis en timme innan jag tröttna och gick upp.

Och nu till det jag skulle berätta för flera rader sen.. Jo, vad kan hända om man är trött och utsleten som en gnu som sprungit för sitt liv en svettig dag i savannen, plus att man har minne som en guldfisk? jo då kan det hända en olycka och det var just det som hände denna morgon för fröken Hellström.. Jag lyckades trampa in en glasbit i typ hela stortån. aaaaaj!!!!! den va typ inne med nästan en cm. Det var blod överallt ..så här rände jag runt och stänkte ner parkett som korkmatta som en löpande hund, i jakt på ett plåster, ett bandage, jaa nånting men eftersom denne Stefan inte tycktes äga det heller så tog jag mitt förnuft till fånga och virade närmre en halv toapappersrulle runt tån.. Nu mår tån förhållande vis bra med undantag från ömhet och att den ändrat färg till en härlig blåsvart nyans.. mysigt värre..
Så kan avslöja att nästa inhandlinglista kommer att innehålla ett stort paket med Bamseplåster samt ett stycke sopkvast med tillhörande skyffel.

Efter ett tag när jag fått stopp på blödningen så begav jag mej upp till Persberg, Hem till Carro,.. Vi begav oss med sällskap av Pufflan ut i skogen i sökande efter det dom kallar skogens guld.. vi hitta ett par stycken, kanske så det täckte botten på den korg vi hade hoppats fylla..någon annan hade också hittat det ställe vi trodde var en guldgruva och plundrat den före oss..

Efter lite letande började magen ropa efter sällskap så vi tog vårat pick och pack och pallrade oss hem till Pia och Bengt-Göran där vi blev bjudna på mat, och så slapp man svälta idag också :) mm det va mumma det!
Ner på "byn" för ännu en kopp kaffe plus ett par partin "skip-boo".. och tro det eller ej så vann jag andra rundan ..wooohhhooo! första gången för mej , innan har jag tyckt att det var ett väldans uselt spel som gjorde att man förlorade varje gång men nu har jag ändrat uppfattning något ;)

Nyss kommit hem från mamma också. och nu väntar storstäd, ååå så kul..

kanske kanske kanske så kommer dom hem imöra.. hoppas hoppas.. så kanske jag kan sova en hel natt utan massa vaknande.. Tror att jag behöver Stefan för att skrämma bort alla monster i garderoben och spöken under sängen..

Tillsvidare så säger jag må gott ät gott lev gott!!!!!



Kommentarer
Postat av: Caroline ;)

Hörru gummsan hur går det med tån? ;)

2009-09-16 @ 21:45:24
URL: http://wwwcarolinepilz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0