Halloween

Hey hoo!

Är nyss hemkommen från dalarna. jag mamma och stefan åkte upp igår till morfar och irene där syster väntade! Morfar fyllde ju 80 i torsdags så va dit och firade honom, det var roligt att träffa alla som man vanligtvis inte träffar så ofta.. mina kusiner har jag inte träffat på ca 5 år t ex ..tror det va sist när morfar fyllde 75, om jag inte minns fel, därför har jag inte heller träffat mitt ena kusinbarn som nu är tre år.. så det va trevligt! :)

Idag gick vi upp ganska tidigt, eller ja mickis kom in och väckte mej och stefan genom att skrika att vi skulle gå upp, ALLTID lika roligt att bli väckt på det viset.. men men iaf så kravvlade vi oss upp.. åt frukost, pratade och bar oss iväg. tog vägen över borlänge för att träffa farmor och farfar en snabbsväng också.. är så sorgligt att vi ses så sällan nu för tiden.. besöket blev lite av en chock för mej .. min farfar är inte den man han en gång varit och som jag känner igen honom.. den gamla man som jag nu möttes av var en man som såg ut att inte ha så mycket tid kvar i detta liv.. jag blev helt tårögd när jag såg honom stappla fram med kryckor och knappt kunde stå utan att luta sig mot något.. sist jag träffade min farfar gick han själv och gjorde allt själv. höll på med veden lagade bilar och så vidare.. denna man får be om hjälp alltför ofta! detta har gått fort.. alldeles för fort.. jag är inte säker på när det var jag träffade farmor och farfar senast men jag är säker på att det inte är ett år iaf .. så det har verkligen gått fort.. det får mej att tänka på att de inte alltid kommer att finns där.. tanken gör mej livrädd.. jag känner mej gråtfärdig och det dåliga samvetet för att jag inte åker dit oftare har aldrig varit så stort.. fyy.. vågar inte tänka mer på det här nu!

Jag har iaf haft en väldigt trevlig helg med tanke på omständigheterna det är trevligt att träffa släkten ibland!

Fortsättningen av dagen ska jag inte göra ett skit, möjligtvis städa..troligtvis läsa lite i min nya bok, The heroine diaries med Nikki Sixx , den verkar faktiskt kanon.. och titta på idol reprisen eftersom jag missa det i fredags. sen bara deeeeeeega!

Ha det så gott och hoppas alla hade det bra under halloween!






Jag är lyckligt lottad! Jag har en bra familj! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0