JAG KAN INTE TA DET LUGNT!

Jaaaa, åååå guuud vaaa tröööttt jaaag bliiirrr...inte blivit ett dugg bättre med förkylningen. trodde att det var lite på bättringsvägen men snarare tvärt om, ja har ont i hela kroppen, snorig, halsen känns som en avgrund full av glasskärvor när jag sväljer, STORA glasskärvor. huvudet hänger inte med. Nacken ömmar. Ont i bröstet fortfarande och tror jag Hostar upp lungorna lite titt som tätt. och är så fruktansvärt förbannad för det.
Jag hatar att vara sjuk! visst det kan va trevligt att ligga en dag eller två och bara dega snora lite kolla på film och bli gosad med, men efter en vecka av bara sånt LIGGA STILL. börjar det krypa i kroppen. Stefan säger till mej varje morgon när vi vaknar. "-Du, idag tar du det lugnt och bara vilar." han får alltid samma svar "-Men det är ju så tråkigt." Jag går upp ur sängen, orkar inte göra något. Kroppen säger nej. men allt eftersom tiden och dagen går så börjar tristessen vandra sej in och upp och ner i ben och armar och jag bara måste göra något, iaf något litet. Kanske ett bak? Och det är precis det jag gjort denna veckan, även om jag vilat lite så har jag också bara lite ibland bakat en kaka eller tagit itu med disken eller städat i badrummet. sånt måste man ju göra eller hur? men iaf jag tänkte att det måste göras och att det inte var så ansträngande, men bacilluskerna och min kropp har gaddat ihop sej mot mej och föredrog en annan mening. TYPISKT! (Typiskt, Väldigt bra ord förresten). Den sa NEj med stora bokstäver helt enkelt. Så i häljen har det bara vart lugnt. Legat på soffan kollat på film och inte gjort ett skit. kanske behövs göras det ibland med.

Vi skulle ju ha vart och badat hos Janne och Carina egentligen i lördags men min kropp har en starkare röst än min vilja ibland och den sa åt mej att stanna hemma. Fy fan jag vill bli frisk nu.. Hoppas jag är frisk till Jul iaf. annars vore det ju alldeles alldeles förfärligt. orkar inte va sjuk mer. men skulle inte förvåna mej. har ju vart sjuk till och från så länge nu att inget förvånar mej längre. Kanske är den där svininfluensan som satt sprutt?!

Nej frukost vare här.!

Ciao Bella! haha

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Typiskt är det bästa ordet! :D



Ciao Bella! ;D

2009-12-21 @ 12:06:56
URL: http://cornelial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0